Edukacja globalna


          

 
Mój dzień - edukacja globalna PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
czwartek, 06 grudnia 2018 20:53

Kliknij by zobaczyć galerię

6 grudnia 2018 r. w klasie VII odbyły się zajęcia z edukacji globalnej – „Mój dzień”. Była to realizacja Celu 11.: Zrównoważone miasta i społeczności w postaci gry planszowej. Gra przedstawia przeciętny dzień z życia dziecka. Jej celem jest uświadomienie globalnych współzależności, które dotyczą nas wszystkich, a z których często nie zdajemy sobie sprawy. Uczniowie zostali zapoznani z mechanizmami globalnych współzależności, zdobyli i usystematyzowali wiedzę. Gra skłoniła ich do refleksji dotyczących tego, jak globalne współzależności wpływają na życie każdego z nas i jak naszymi codziennymi indywidualnymi decyzjami wpływamy na środowisko i losy innych ludzi. Poruszone zostały zagadnienia: życie w mieście, zakupy, odpady, imigranci-uchodźcy, oszczędzanie wody i energii. Grę prowadził Andrzej Malinowski.

AM

Poprawiony: czwartek, 06 grudnia 2018 21:03
 
Globalne ocieplenie klimatu PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
środa, 05 grudnia 2018 19:57

 

Kliknij by zobaczyć galerię

5.12.2018 r. w przeddzień Mikołajek dzieci z zerówki i ZWP starały się rozwiązać problem globalnego ocieplenia klimatu – realizacja 13. Celu Zrównoważonego Rozwoju: Działania w dziedzinie klimatu. Zastanawiały się nad jego wpływem na zwierzęta żyjące na dalekiej północy i dalekim południu, w krainie wiecznych lodów. Wniosek naszych przedszkolaków: Po znacznym ociepleniu klimatu na Antarktydzie zwierzęta wyginą, tak jak przed milionami lat dinozaury. Czy mają rację? Dzieci wykonały też makietę: Zwierzęta i ludzie dalekiej północy i południa.

Prowadząca zajęcia: Beata Kamińska-Kołodzińska

BKK

 

Poprawiony: czwartek, 06 grudnia 2018 22:33
 
Fairtrade PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
środa, 05 grudnia 2018 19:25

 

Kliknij by zobaczyć galerię

5 grudnia 2018 r. w klasie VII odbyły się zajęcia z edukacji globalnej, których tematem był Fairtrade – nowy model funkcjonowania handlu - uczciwe ceny skupu i poprawa warunków pracy to szansa na lepsze życie i bardziej stabilną przyszłość dla społeczności rolniczych z krajów globalnego Południa. Sprawiedliwy Handel to partnerstwo handlowe, oparte na dialogu, przejrzystości i szacunku, które dąży do większej równości w handlu międzynarodowym. Przyczynia się do zrównoważonego rozwoju przez oferowanie lepszych warunków handlowych oraz ochronę praw marginalizowanych producentów i pracowników najemnych, szczególnie w krajach Południa.

Podczas zajęć realizowany był Cel 12. Zrównoważonego Rozwoju: Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja.

Prowadzący zajęcia: Andrzej Malinowski

AM

 

Poprawiony: środa, 05 grudnia 2018 19:40
 
Zasoby wodny pitnej PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
poniedziałek, 03 grudnia 2018 21:23

 

Kliknij by zobaczyć galerię

3 grudnia 2018 r. w klasie III odbyły się zajęcia w ramach edukacji globalnej na temat zasobów wody pitnej na świecie – realizacja Celu 6 Zrównoważonego Rozwoju – Czysta woda i warunki sanitarne.

Prowadząca zajęcia: Małgorzata Skrocka

MS

 

Poprawiony: poniedziałek, 03 grudnia 2018 21:34
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 11