Projekty unijne
Pomiar hałasu PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
poniedziałek, 11 grudnia 2017 20:01

Kliknij by zobaczyć galerię

W ramach realizacji projektu „W przyszłość bez barier” uczniowie: Kacper Bernacki, Sebastian Jarzębowicz, Filip Korotko i Bartosz Wołyniec przygotowali i przeprowadzili konkurs na Największego Szkolnego Krzykacza. Wykorzystując miernik do pomiaru dźwięku zmierzyli jak głośno potrafią krzyczeć uczniowie. Konkurs wygrał Gabryś z wynikiem 105,7 dB, taki hałas powoduje młot pneumatyczny, jest to już poziom niebezpieczny dla naszego słuchu.

Uczniowie chcieli zwrócić uwagę na wszechogarniający nas hałas i jego szkodliwy wpływ nie tylko na nasz słuch. Przygotowali różne informacje, które zostały umieszczone na szkolnym korytarzu, gdzie hałas dochodzi do 80 dB, a jest to już poziom uciążliwy.

Prowadzący zajęcia: Małgorzata Korotko

MK

 

Poprawiony: poniedziałek, 11 grudnia 2017 20:12
 
Wizyta studyjna w Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
wtorek, 05 grudnia 2017 17:04

Kliknij by zobaczyć galerię

5 grudnia 2017 r. odbyła się wizyta studyjna w Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku w ramach projektu „W przyszłość bez barier”. Uczestnicy byli podzieleni na dwie grupy (uczniowie ze szkoły w Judzikach i Babkach Oleckich). I grupa – uczniowie szkoły podstawowej, zajmowała się tajemniczą wodą, powietrzem i glebą. Uczniowie poznali zasoby wody na naszej planecie, jej krążenie w przyrodzie, metody racjonalnego gospodarowania wodą, wykonywali także profile glebowe. Zajęcia prowadziła Małgorzata Rusek. Z kolei II grupa – uczniowie gimnazjum analizowali skład chemiczny wody Jeziora Ełckiego. Za pomocą walizek EKO oznaczali twardość wody, zawartość azotanów, azotynów, fosforanów, określali pH. Pobierali próbki bezkręgowców, obserwowali materiał biologiczny za pomocą mikroskopów stereoskopowych, określali skład jakościowy i ilościowy makrofauny bezkręgowej. Zajęcia prowadziła Regina Marchelska.

Opiekunowie: Beata Prześniak, Justyna Adamczyk.

AM

Poprawiony: wtorek, 05 grudnia 2017 17:22
 
Konkurs fotograficzny „Matematyka Wśród Nas” dla uczniów uczestniczących w projekcie „W przyszłość bez barier” PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 15 listopada 2017 23:01

Spójrzmy na świat przez pryzmat fotografii a zauważymy, że matematyka jest wśród nas.

Chcemy zaproponować miłośnikom matematyki oraz fotografii udział w konkursie polegającym na złapaniu matematyki w kadrze aparatu.

Zdjęcia nie musisz wykonać profesjonalnym aparatem fotograficznym, pomóc ci może również telefon – jednak nie zapomnij, że jakość zgłaszanych fotografii również będzie oceniana.

Zapoznaj się z Regulamin Konkursu Fotograficznego „Matematyka Wokół Nas” i weź udział w konkursie.

Termin konkursu: 15 listopada – 15 grudnia 2017 r.

Załączniki:

1. Regulamin konkursu fotograficznego

2. Zgłoszenie konkursowe

3. Informacja do fotografii konkursowej

 
Chemia w kuchni PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
niedziela, 29 października 2017 23:15

Kliknij by zobaczyć galerię

W ramach realizacji projektu „W przyszłość bez barier” uczennice klasy VII i II gimnazjum: Małgorzata Pawłowska, Oliwia Kotowska, Julia Domańska, Aleksandra Jankowska i Aleksandra Sienkiewicz sprawdzały, jak wiedzę z chemii można wykorzystać w kuchni. Dziewczęta przygotowały wywar z czerwonej kapusty, który jest doskonałym wskaźnikiem chemicznym. Sprawdzały jak zmienia się jego barwa pod wpływem różnych substancji, które można spotkać w kuchni np. proszku do pieczenia czy cytryny. Reakcję sody kuchennej i octu, produktem, której jest tlenek węgla (VI), wykorzystały do zrobienia ciasta biszkoptowego. Uczennice na podstawie doświadczeń i obserwacji, wykorzystując wykonane na zajęciach zdjęcia opracowały prezentację „Chemia w kuchni”. Zjadając roladę biszkoptową z bitą śmietaną zgodnie stwierdziły, że chemia w kuchni jest ciekawa i bardzo smaczna.

Prowadzący zajęcia: Małgorzata Korotko

MK

Poprawiony: niedziela, 29 października 2017 23:25
 
Rzeka rzece nierówna PDF Drukuj Email
Wpisany przez nauczyciel   
niedziela, 29 października 2017 12:09

Kliknij by zobaczyć galerię

Grupa V w składzie: Kinga Konopko, Kamila Sawicka, Kamila Łęgowska, Sandra Romanowska i Karolina Górska w ramach realizacji projektu „W przyszłość bez barier” zajmowała się poznawaniem rzeki i odkrywaniem wszystkich jej tajemnic – „Rzeka rzece nierówna”. Uczniowie poznali budowę rzeki, reżim rzeczny oraz „rzeczne rekordy światowe”. Na zajęciach terenowych w dniu 18.10.2017 r. dokonali obserwacji i pomiaru rzeki Legi, przepływającej w sąsiedztwie szkoły. Ustalono, że: rzeka płynie w kierunku południowo-wschodnim; koryto naturalne, szerokość koryta – 435 cm, kształt koryta wciosowy, koryto niezbyt czyste, dno niewidoczne; stan wody wysoki; siła nurtu średnia; rzeka nie jest obwałowana; średnia głębokość – 113 cm, prędkość przepływu – 1,16 m/s; lewa terasa zalewowa – trzcina, prawa terasa zalewowa – pole i łąka, lewa terasa nadzalewowa – droga, prawa terasa nadzalewowa – gospodarstwo rolne; słaby zapach wody, woda lekko mętnawa; azot azotanowy (NO3) – 0,2 mg/l – klasa I, odczyn pH – 8, zasadowy, klasa II, twardość wody – 9 ◦n, miękka. 25.10.2017 r. uczestnicy zajęć wykonali model rzeki.

Prowadzący zajęcia: Andrzej Malinowski

AM

Poprawiony: niedziela, 29 października 2017 12:34